Maleri

brevkassespørgsmål

Maleri

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej Lise jeg vil bare spørge om hvad man kan lave der hjemme hvis man ikke har papir, farver og blyanter Hilsen Nille

Svar:

 Hej Nille.

Der er et rigtig dejligt spørgsmål at få  , for så bliver man nødt til at bruge sin fantasi.
Hvis du kigger rundt, der hvor du bor. Tror jeg, du kan finde avispapir eller reklamer med flotte farver eller måske noget gavepapir - så har du en starten til et billede. Du kan enten klippe eller rive papiret til de figurer, du gerne vil lave. Det kan være et blomsterbillede eller måske et landskab. Hvis du har lim kan du lime billedet på et stykke pap eller en æske. Det er ret flot at bruge et stykke af en papkasse til baggrund.
Du kan også rive små firkanter og lave et billede som ligner mosaik.

  Så nu håber jeg du har lim  ?

Hvis du har servietter, kan du forsigtigt tage det øverste tynde lag
og rive stykker til et motiv, når du lægger flere lag over hinanden bliver farverne mørkere.

Du kan også flette papir eller lave papirsklip.  Her kan du få flere ideer.

Og til sidst vil jeg lige sige, at der er mange farver i et køkken: Kaffe og te kan du male med.
Nu håber jeg, du kan komme igang. Hvis du har mulighed for at tage et billede af det. Kan du lægge dit billede ind som postkort i cyberhus.
O
g endelig skal jeg huske at sige, at du selvfølgelig kan lave billeder i Cyberhus. V har "Tegn selv" i Kunstværkstedet. Så der er mange muligheder for at lave billeder.
Rigtig god fornøjelse.

Nu håber du kan bruge mine ideer - ellers skriver du bare igen.

Mange hilsner fra Lise.