Mørke hår

brevkassespørgsmål

Mørke hår

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hej Jeg har mørke hår på benene og vil gerne have dem lyse igen. Mine hår er mørke og jeg har søgt mange fordkellige steder om de kan blive lyse igen. Mange hjemmesider skriver at de kun er mørke når man ser dem oppe fra. Nogle skriver at de kan blive lyse igen hvid man lader dem gro men er bange for de bare bliver mørkere og mørkere. Så ville bare høre Om du har et godt råd og om det overhovedet kan lade sig gøre at ens hår bliver lyse igen på benene.

Svar:

Kære Cyberhusbruger.

Der er meget normalt at hår som har været klippet over virker mørkere og kraftigere. Et hårstrå er altid tykkere i bunden end i spidsen. Derfor virker hår tit mere gennemsigtige i spidsen end ved hårroden. Hvis man så barberer håret af i hudniveau, vil håret når det gror ud igen være tykt i hele dets længde og derfor virke mørkere og tykkere. Hvis man lader håret gro, vil det med tiden blive så langt at de naturligt vil falde ud og så kommer der nye hår. De nye hår vil så være tynde i spidsen igen og derfor ikke være så mørke. Hvis man ikke kan vente på dette kan man evt få vokset eller epileret sine hår væk. Dette vil fjerne alle de gamle hår og derefter vil der kun komme nye tynde hår ud.

Man skal dog huske på at man altid synes hårnene på sig selv ser meget voldsommere og mørkere ud, end hvad andre lægger mærke til. Så man kan også bare lade stå til, og så vil hårene af sig selv blive mere naturlige, ligesom inden man har brugt barbering.

Mvh Christine, Læge.

ChristineRs billede
Christine har svaret på dette spørgsmål