Mærkeligt sår?
brevkassespørgsmål af
Jesper
13 år
Hej brevkasse
Jeg har haft et mærkeligt sår på hagen i 1,5 uger Ca. det startede med der bare kom en rødlig hævet ting men så næste dag da jeg stod op var det blevet til et lidt mere lyserødt sår. Som altid prøvede jeg at pille i det selvom jeg vidste det nok var en dårlig idé. men så fandt jeg ud af at der ikke kom noget blod
Jeg ville bare spørge. Ved i hvad det er?
Hvis i gør hvordan får jeg det væk?

Svar:
Hej du :-)
Det lyder lidt træls med et sår lige på hagen der ikke vil hele. Jeg ved helt ærligt ikke hvad det er, men kan det være en bums?  Nogen gange kan man få nogle bakterier i et lille sår, der så gør, at det får svært ved at hele.
Du kan prøve at vaske det med vand og mild sæbe 2 gange om dagen.
Hvis det ikke forsvinder i løbet af de næste par dage, så vil jeg anbefale, at du lige bestiller en tid hos din egen læge, der kan se på det og måske ta en prøve med en vatpind.
God bedring!
Vh Gerda