mærkelig seksuel tanke
brevkassespørgsmål af
Enits
18 år
hej jeg har en meget mærkelig seksuel tanke og jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at udføre det, men når jeg tænker på små babyer der får en pik op i deres stramme anus bliver jeg virkelig tændt. er det forkert at jeg tænker sådan selv om jeg ikke vil udføre det?

Svar:
Hej Enits
Jeg kan godt forstå, hvis du er meget i tvivl. Det er nogle ret voldsomme tanker du har, og det ville ikke være mærkeligt, hvis du er blevet lidt skræmt, over at du får de her tanker.
Som udgangspunkt er fantasi og tanker, hverken ulovlige eller forkerte. Mange har tanker, som ville være meget forkerte at føre ud i livet. Enten etisk og moralsk forkerte, eller direkte ulovlige. Når det handler om sex er der eksempelvis nogle der tænder på tanken om at voldtage, eller blive voldtaget. Nogle tænder på sex med dyr, og andre tænder på sex med børn. Så længe tankerne forbliver en fantasi, gør den ikke andre skade. Men skader den mon dig?
Når du skriver og spørger, tænker jeg på om det er fordi du har det dårligt med at have de her tanker? Måske kan du overveje at snakke med nogen om dem. For det er svært at gå, og føle sig forkert.
Du kan, helt anonymt, tale med nogen om tankerne. Om hvorfor de er der, og hvad du kan gøre ved dem, hos Bryd Cirklen
Hvis du fornemmer den mindste tvivl, om du kunne finde på at handle på tankerne/lysten, SKAL du søge hjælp. Igen kan Bryd Cirklen hjælpe.
Når jeg snakker om at handle på tankerne, mener jeg både, selv at udsætte børn for seksuelle overgreb, og også hvis du føler trang til at se videoer eller billeder på nettet der viser overgreb. For den der bruger børneporno er medvirkende faktor til at børneporno overhovedet bliver lavet, og derfor også medskyldig i overgreb mod børn. Derfor er jeg også glad for at du er så tydelig omkring at tankerne aldrig bliver til mere end en fantasi.
Jeg synes det er vildt sejt, at du skriver og spørger om det her. Der er som sagt mange der går med seksuelle tanker, som er svære at tale med andre om. Jeg håber du er blevet lidt klogere på hvad der op og ned, og ikke mindst hvor du kan finde mere hjælp.
Mange hilsner
Lasse