Må man drikke alkohol med bøjle?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej er en dreng på 14 år snart 15. Jeg ville bare vide om ens ganebøjle tager skade af at man drikker alkohol. Og kan tandlægen se på bøjlen at man har drukket alkohol? Det er en ganebøjle der sidder fast så kan ikke tage den af. Håber i kan give mig et svar på mine "problemmer" så jeg ikke skal være så bekymret :)

Svar:
Hej med dig
I forhold til bøjlen, er der ikke noget problem med alkohol, og den tager ikke skade, selv om du måske drikker alkohol til fest engang imellem.
Din tandlæge kan heller ikke se på bøjlen om du har drukket alkohol.
Hvis du drikker så husk at tage det stille og roligt. Drik vand eller en sodavand uden alkohol, ind imellem det alkohol du drikker, så du ikke pludselig bliver meget fuld og dårlig.
Det er både træls at blive syg, men også uheldigt, hvis du bliver så fuld at du ikke kan passe på dig selv.
Mange hilsner Julie.