Må jeg knep min kusine?

brevkassespørgsmål

Må jeg knep min kusine?

brevkassespørgsmål af
Moh
15 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

jeg har et spørgsmål omkring sex. må man gerne have sex med sin kusine i dk?

Svar:

Hej Moh

Rigtig godt spørgsmål, som du ikke er den eneste der er nysgerrig på.

I Danmark er der ingen love imod at have sex med sin kusine eller fætre. Man skal selvfølelig være helt enige om at begge har lyst. Jeg går ud fra at din kusine er nogen lunde lige så gammel som dig, nemlig 15, og så er der ingen problemer i forhold til loven.

Hvis I har vildt meget lyst til hinanden, skal I måske lige overveje, om det kan have en betydning for hvordan jeres forhold i familien bliver i fremtiden. Hvis I har sex, eller bliver kærester, og I senere går fra hinanden eller bliver uvenner, så kan det godt være lidt en udfordring at være i familie.  Mange kan vælge ikke at se deres eks mere, men det ka være svært, hvis man er i familie.

Men i forhold til loven, kan I godt have sex.

Mange hilsner Susan

Susans billede
Susan fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål