Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

Må jeg drikke efter at have fåret rykket to tænder ud?

brevkassespørgsmål

Må jeg drikke efter at have fåret rykket to tænder ud?

brevkassespørgsmål af
Mathilde
16 år
Oprettet 5 år 4 uger siden

Hej

Jeg fik i mandags rykket 2 6-års tænder ud ved tandlægen, og jeg skal imorgen til en god vens fødselsdag.

Så, er det “dumt” hvis jeg drikker en masse alkohol osv? - Hvis ikke, hvor meget må jeg så drikke osv?

Det skal lige siges, at jeg har holdt mig i ro de sidste dage efter, og jeg får ikke stærke piller mere.

På forhånd tak for svar

Svar:

Hej Mathilde

Tak for dit spørgsmål. Det korte svar er: ja.

Det er kun lige efter du har fået trukket tænder ud, at sårene skal beskyttes. Og det handler mest om at undgå varme drikke.

Som jeg læser dit spørgsmål er det nu en uge siden du kom af med tænderne, så jeg tænker ikke der er noget problem i at drikke alkohol.

Med venlig hilsen

Niels Hansen, tandlæge

nielshansens billede
Niels fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål