Lun på hende
brevkassespørgsmål af
Andreas
21 år
Hej,
Jeg er blevet lun på en ung kvinde og hun har haft kæreste på i lang tid men nu er hun blevet single og vil gerne snakke med hende men hvad kan man skrive til hende for at starte en samtale? Normalt skriver jeg bare ´hej´ men det mener jeg ikke jeg kan gøre. Der skal meget mere indhold så vi kan holde den kørende. Jeg er yderst sjældent i byen fordi mine venner altid finder på dårlige undskyldninger for ikke at tage i byen. Jeg vil helst ikke vente på at møde hende i ´byen´ men skrive med hende på facebook.

Svar:
Hej Andreas.
Mange tak for dit brev. Hvor lyder det dejligt, at du er blevet lun på en ung kvinde.
Det lyder som en god ide, at du gene vil starte med at prøve at skrive til hende og få en samtale op at køre. At skrive sammen kan være en rigtig god måde at lære hinanden at kende på, fordi man kan tage det i det tempo, der nu engang passer jer begge. Måske er man også mere sig selv, end hvis man har fået noget at drikke og mødes i byen.
For at starte en samtale op med hende, kan du prøve at spørge ind til noget som du måske ved om hende. Det kan være, at du ved hvad hun interesserer sig for? Så kan du prøve at spørge ind til det. Måske er det noget, ,som du også selv ved noget om, eller går op i? Det kan være at det er noget bestemt musik, en særlig sport, en serie hun har set eller et fag som hun går meget op i? Det kan sådan set være hvad som helst. Selve emnet er ikke så vigtigt, men det kan være en indgang og en måde, som du kan starte en samtale op på, så hun også får øjnene op for dig.
Du kan også prøve at spørge nogle af dine venner, om de måske har nogle gode råd til, hvad du kan skrive til hende. Det kan være, at de har prøvet at stå i en lignende situation, og at de derfor kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad du kan skrive til hende for at starte en samtale op.
Jeg tænker ikke, at der er et enkelt svar eller en simpel løsning på, hvad du skal skrive til hende. Du må nok prøve lidt forskellige ting af. I sidste ende handler det om, at du kommer tættere på hende og at du lærer hende bedre at kende, og omvendt - at hun også lærer dig at kende. Og med tiden måske også blive lun på dig.
Husk, at det ikke er sikkert, at hun også bliver lun på dig selvom du skriver til hende. Og det er ikke fordi at du så har gjort noget forkert, men fordi at vi falder for noget forskelligt, når vi bliver vild med en anden person.
Jeg håber, at det lykkes for dig at få en samtale op at køre med hende du er lun på!
Mange hilsner fra
Gro.