Lockout igen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Jeg har hørt at der vil måske komme en stor konflikt, (lockout) hvor man bliver nød til at strejke? Og det vil påvirke gymnasier, børnehaver og folkeskoler.. kommer det også til at påvirke privatskoler, og hvornår ved man om der sker lockout

Svar:
Hej med dig.
Det er et rigtig godt spørgsmål du stiller! Der er rigtig mange mennesker som går rundt lige nu og er ret forvirret omkring hele den her konflikt, og hvad det vil betyde, hvis der kommer strejke eller lockout. Det korte svar på dit spørgsmål er, at det ikke til at sige om en mulig strejke/lockout vil påvirke privatskolerne. Det gjorde det ved sidste lockout, men om det kommer til at ske igen er svært at vide. Der er ikke rigtig nogen der ved, hvilke betydninger en mulig strejke eller lockout vil betyde. Det er utrolig kompleks og afhænger af rigtig mange ting. Så det bedste du kan gøre, det er at spørge dine lærere på din skole, om de har fået noget afvide. Som jeg kan læse mig til, så kan der i dag blive udsendt varsel om strejke eller lockout, og på fredag d. 2.3 vil der blive udpeget hvilke skoler, der skal strejke, hvis det bliver aktuelt, og strejken vil gælde fra d. 4. april. Men dine lærere ved måske lidt mere, så jeg vil anbefale dig at snakke med dem, om de har hørt noget mere i forhold til hvilken betydning det vil få for din skole, hvis det bliver aktuelt.
Mange hilsner Pernille.