Vægt tab

brevkassespørgsmål

Vægt tab

brevkassespørgsmål af
Tchubby
11 år

har i nogle ider til at tabe sig jeg spiser lidt for meget slik og vejer45 kilo og er 151cm høj

Svar:

Hej med dig

Ud fra din højde og vægt, så er du helt normalvægtig.

Jeg tænker derfor ikke, at du har grund til, at være bekymret for din vægt og det, som du spiser. Hvis du sørger for at få morgenmad, middagsmad og aftensmad og et par små snacks imellem de tre måltider, så synes jeg ikke du skal bekymre dig om det. Selvom du er normalvægtig, er det selvfølgelig stadig vigtigt, at det man spiser er sundt og ikke består af for meget slik, som du også selv skriver. Derfor kunne du i fremtiden måske spise lidt mere frugt i stedet for slik? Det er måske lidt nemmere for dig, hvis du spørger dine forældre. Så er de opmærksomme på, at du gerne vil have lidt andet du kan spise istedet for slik.

Når det er sagt, så husk at det er helt okay også at spise slik engang i mellem. Så længe man også får noget andet at spise. Du er stadig meget ung og har en helt normal vægt. Du har derfor slet ikke grund til at være bekymret.

Jeg håber du kunne bruge mit svar, ellers er du altid velkommen til at skrive igen.

De bedste hilsner Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål