vægt
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej jeg er en dreng på 18 år og vil gerne have råd til hvordan jeg kan tage på i vægt.
Er ret tynd.
Jeg svømmer ca. 10-12 timer om ugen og styrke træner 3 timer om ugen.
Intager 4000 kcal om dagen og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke tager på.
Er 175 høj og vejer ca. 58 kg

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du undrer dig lidt. For det er helt rigtigt at du med et indtag på de 4000 kcal om dagen ligger højt i forhold til hvad der er normalt at indtage. De fleste vil nok sige at en ung mand i din alder skal have et sted mellem 2300-3000 kcal om dagen. Men så er der ikke taget højde for træningen.
Og hvis du regner de mange timers træning, som svarer til 2-3 timer dagligt så ligger du faktisk ret præcist og måske endda lidt under det antal kalorier som du skal have hver dag.
Prøv Team Danmarks udregner for kcal som tager højde for træningsmængde. Du kan også læse meget mere om kcal indtag i forbindelse med træning på Team Danmarks side her
Så mit bedste bud er at du ike tager på fordi du ganske enkelt forbrænder alt det du spiser fordi du træner så meget som du gør.
Mange hilsner
Niels-Christian