Sundere hverdag
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus.
Først og fremmest vil jeg gerne skrive, at jeg elsker denne her side. I er rigtig gode rådgivere, og det er dejligt med sådan en side, hvis man ikke lige ved hvem man skal gå til:-)
1)
jeg går til håndbold 3 gange om ugen og er på ingen måde overvægtig.
nogle gange har jeg virkelig trang til slik, så når mine forældre ikke er hjemme, spiser jeg det. Også i hverdagen. :-(
jeg vil virkelog gerne slippe af med det, men hvordan??
Hvis jeg kunne prøve kun at spise slik om fredagen og lørdagen, og intet slik eller andet i hverdagene?
2)
hvordan kan man få en trænet mave?
håber i kan hjælpe mig:-)
MVH
:-)

Svar:
Hej med dig,
Tusinde tak for de søde ord, det er dejligt at høre sådan nogle ting fra jer derude 
Og tak for dine gode spørgsmål, det er dejligt at høre at du er så engageret i sport og spiller håndbold tre gange i ugen.
I dit første spørgsmål fortæller du at du nogle gange har en stor trang til slik og også spiser det i hverdagene når dine forældre ikke er hjemme. Jeg tænker umiddelbart at der ikke er nogen grund til bekymring. Der skal også være plads til at spise slik en gang imellem. Du kommer selv med et forslag om at du kunne spise slik i weekenden, og så finde nogle andre ting i hverdagene. Jeg synes det lyder som en god idé. I stedet for slik i hverdagene kunne du for eksempel spise noget frugt, grønt eller nødder som snack. Du kunne måske prøve at skrælle nogle gulerødder og lægge i en skål vang i køleskabet – så holder de sig friske og gode et par dage, og du har noget lige ved hånden når du bliver slik sulten. Det kunne også være nogle nødder, mandler for eksempel, der også er nemme at have lige ved hånden når slik sulten melder sig.
I dit andet spørgsmål spørger du til hvordan man får en trænet mave. Det kræver hårdt arbejde, med mange maveøvelser. Det kunne eksempelvis være mavebøjninger, der kan laves på et utal af måder 
Med ønsket om en rigtig god dag,
De bedste hilsner
Line