Sport
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg har det ikke sø godt med min krop jeg er lille ( altså ikke bare den mindste smule høj ) og jeg synes lidt at jeg er lidt tyk så jeg vil rigtig gerne gå til noget går i forvejen til springgnastik og vik gerne gå til noget lignende som feks parkour men afligevel ikke særlig meget så jeg tænkte på om k ved hvad jeg kunne gå til som kunne give mig en fladere mave...

Svar:
Hej Anonym
Jeg tror rigtig mange kender til det der med at være lidt ked af et eller andet ved deres krop. Jeg synes det er vigtigt at du tænker på at du lige nu er ved at komme i puberteten og at din krop de næste år kommer til at udvikle sig rigtig meget. Nogen kommer tildligere i puberteten end andre. Og vokser derfor også tidligere end andre. Men du kan sagtens nå at vokse og blive meget højere end du er lige nu.
I forhold til det med at få en flad mave, så vil jeg sige at der er rigtig mange forskellige slags sport hvor du kan få gode mavemuskler som er det der giver en flad mave. Springgymnastik og parkour er noget af det som giver gode mavemuskler fordi man skal bruge rigtig stærke mavemuskler for at kunne styre sin krop i spring og saltemotaler.
Ellers kunne jeg foreslå dig sådan noget som roning, svømning eller Karate. Hvis du vil vide mere om hvor du kan gå til de forskellige typer sport nær dig kan du se mere nedenfor.
Parkour
Roning i kano eller kajak
Svømning
Karate
Til sidst vil jeg sige at jeg synes det er vigtigt at du prøver at snakke med nogen om at du er ked af din krop. Det er slet ikke sjovt at gå med den slags tanker helt alene, og måske kan det hjælpe at snakke med dine forældre om den her følelse.
Bedste hilsner
Niels-Christian