Skife familie

brevkassespørgsmål

Skife familie

brevkassespørgsmål af
Anonymous
12 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Hej jeg ville gerne vide hvordan man kunne få en ny familie jeg føler mig ikke tryk i den jeg har nu

Svar:

Kære dig,

Det lyder ikke godt, at du ikke føler dig tryg hos den familie, du er hos nu, derfor synes jeg, det er godt og flot af dig, at du skriver herind. Du skriver desværre ikke noget om, hvorfor du ikke føler dig tryg eller hvordan din situation er, derfor kan det være svært for mig at svare præcist på, hvad du kan gøre i din situation.

Jeg kan komme med nogle muligheder til, hvad du eventuelt kan gøre for at få hjælp til at få det bedre, ellers er du altid velkommen til at skrive ind igen og fortælle mere om, hvordan det er for dig i din situation og hvad der gør, at du ikke føler dig tryg.

Først tænker jeg, at det kan være en mulighed at tale om det med nogen. Det kan for eksempel være din lærer, en vens forældre eller en anden i din familie (moster, fætter, mormor...), som du har lyst til at tale med om det, og som måske kan hjælpe dig derfra. Nogle gange kan det være svært at sige højt, og det er helt i orden, derfor kan det også være en mulighed, at du skrive det ned på et stykke papir og giver det til en voksen, du føler dig tryg ved. Det kan igen være din lærer, din vens familie eller hvem end du føler dig tryg ved.

Jeg tænker også, at det kunne være en mulighed at skrive i chatten her på Cyberhus.dk, som har åben: mandag + onsdag kl. 14-17, og tirsdag + torsdag kl. 18-21. Her vil der sidde nogle dygtige rådgivere, der er klar til at tale med dig og forhåbentlig give dig svar på, hvad du kan gøre i din situation.

Der er også endnu en mulighed, som er, at du kan skrive til eller ringe til Børnetelefonen. De kan også svare dig på spørgsmål og hjælpe dig i forhold til, at du ikke har det godt. Dem kan du skrive til i chatten via dette link eller ringe på 116111, så vil der sidde nogle gode rådgivere klar til at chatte eller snakke med dig.

Jeg håber, du kan bruge en af mulighederne. Du er altid velkommen til at skrive her igen.

De venligste hilsner

Kathrine

KathrineBs billede
Kathrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål