ryger
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej alle sammen er en dreng på 18 år jeg er ryger og jeg tør ikke sige det til min mor og far hvad skal jeg gøre ???

Svar:
Hej med dig
Først vil jeg starte emd at sige at du som 18-årig selvfølgelig selv bestemmer om du vil fortælle dine forældre at du ryger eller ej. Du er voksen og kan helt selv bestemme hvem der skal vide at du ryger.
Når det så er sagt så kan jeg godt forstå hvis du gerne vil fortælle dine forældre det. Når du skriver at du ikke tør fortælle dine forældre at du ryger går jeg ud fra at det er fordi du tænker at de ikke bliver særlig glade for at du ryger.
Desværre har jeg ikke lige en nem løsning at give "dårlige" nyheder. I bund og grund tror jeg mest på at det handler om "bare" at sige det lige ud.
Hvis du synes det er svært at skulle stå foran dine forældre og sige det kunne du måske overveje at skrive et brev til dem hvor du fortæller det så du ikke skal stå foran dem når de får nyheden.
Det korte af det lange er at du nok bare må hoppe ud i det og sige det som det er.
Held og lykke med det
Mange hilsner
Niels-Christian