Motivering
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej brevkasse
mit problem omhandler min mor. Hun har tit ondt i hendes led. Jeg mener hun har slidgigt og hun har fået en operation i foden så hun ikke kan løbe. Når hun sidder nede på gulvet kan hun ikke komme op uden at jeg hjælper hende. Hun dyrker ikke motion, Men hun cykler dagligt. Jeg har mange gange foreslået hende at dyrke noget mortion for at øge hendes smidighed, men det bliver aldrig til noget. jeg har sagt til hende at hun risikerer at ende på plejehjem når hun bliver gammel. Vi har begge set hvordan en vi holdt af blev behandlet umemneskeligt På et plejehjem. hun lå i sit eget tis hver gang vi så hende og hun tabte sig fordi plejerne ikke fodrede hende og hun glemte selv at spise. jeg elsker min mor mere end nogen anden person og jeg vil det bedste for hende. Jeg er meget bange for at hun ender på plejehjem når hun bliver gammel Og den skæbne ønsker jet ikke engang for min værste fjende.Hvad skal jeg gøre? Kan jeg motivere hende Til at dyrke motion ? Hvilken slags motion skal hun dyrke? Gerne noget man kan lave hjemme.
Hilsen datteren

Svar:
Hej med dig...
Jeg kan godt forstå du gerne vil hjælpe din mor og det viser hvor meget du elsker hende. Det er dejligt at høre..
Jeg hedder Erroll og er koordinator i Cyberhus. Jeg har valgt at gå ind og svare på dit spørgsmål, fordi det ikke helt passer ind i brevkassen her. Egentlig skulle jeg sende det over til brevkassen "Sundhed og sygdom", men jeg har lige snakket med en af lægerne og derfor kan du lige så godt få svaret med det samme fra mig.
Fordi de vil nemlig fortælle dig, at det er vigtigt at din mor først kommer til lægen og får svar på hvorfor hun har ondt i hendes led. Fordi det er nemlig vigtig for at vide, hvilken slags motion der kunne være godt for hende. Så det bedste du kan gøre for din mor er, at foreslå hende at hun kommer til lægen. Men husk på, at din mor er en voksen kvinde og at det hendes eget ansvar at komme til lægen, så hvis hun ikke vil, kan du ikke gøre så meget.
Jeg kan sagtens forstå det her med plejehjem og det lyder til at du og din familie havde en rigtig dårlig oplevelse med et plejehjem. Jeg har bare lyst til at fortælle dig, at det jo er meget nromalt at gamle mennesker på et tidspunkt kommer på plejehjem og du skal vide at de fleste plejehjem er super gode og passer godt på de gamle... jeg tænkte at det kunne være rart for dig at vide.:)
Men først afsted til lægen med din mor, så hun kan komme i gang med noget motion der vil hjælpe hende..
Kan du have det godt
Venblig hilsen
Erroll - Cyberhus