Mere motion i hverdagen

brevkassespørgsmål

Mere motion i hverdagen

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 5 måneder siden

Hvordan kan man få mere motion i hverdagene?:D

Svar:

Hej med dig.

Jeg tror næppe, at du er den eneste som gerne vil vide, hvordan man kan inddrage mere motion i sin hverdag. Det kan virke ret uoverskueligt, men faktisk kan det blot være små ændringer i hverdagen, som gør forskellen.

Først og fremmest er det en god idé at cykle hver gang der er mulighed for det, i stedet for at tage bussen eller køre. At cykle er en rigtig god mulighed for at få pulsen op, og man bruger det meste af kroppen. Derudover kan det være små ting som at tage trappen eller gå en eftermiddagstur. Måske du kan gøre det til en god vane at gå en tur hver dag med dine forældre eller en veninde? Derudover kan du også lave nogle styrkeøvelser derhjemme, f.eks. armbøjninger, mavebøjninger, squats, planke osv. Du kan finde mange forskellige øvelser her. En god idé er at lave et program over, hvor mange du kan lave af hver og hvor ofte du vil lave dem. Måske du kan lave tre forskellige øvelser hver 2. eller 3. dag, og efter lidt tid kan du altid justere antallet af øvelser, og hvor ofte du laver dem. En god idé er dog at starte stille ud og mærke, hvor meget du kan holde til.

Du skriver ikke om du i forvejen går til noget sport, ellers så kan jeg anbefale dig at starte til noget. Måske er der noget som du altid gerne har villet starte til, men ikke rigtig havde modet? Det kan godt være lidt skræmmende at starte til noget nyt, men måske kan du finde en veninde, som kan starte sammen med dig? At gå til noget sport i fritiden er, udover godt motion, så er det også en god mulighed for, at møde nye mennesker og få nogle gode oplevelser.

Jeg håber at du kan bruge mit svar.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål