Mavedelle

brevkassespørgsmål

Mavedelle

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej jeg vil gerne lige understrege at det her intet med spiseforstyrrelse at gør!

Men jeg er alt i alt godt tilfreds med min krop, jeg er 165 høj og vejer 55,5 kilo, jeg vil mene jeg ikke er for tynd, hellere ikke for tyk da jeg spiller håndbold og vil mene at der jo også er en del muskler,  men alligevel er der den ene lille delle på min mave der genere mig lidt. Jeg snakkede med min kæreste om det, han har sagt han gerne vil hjælpe, men hvis det nærmede sig spiseforstyrrelse står han af, han tror jeg bare kan træne den væk og har sagt jeg kan prøve at tag 10 armbøjninger hver gang jeg er på toilettet i en periode, det er jeg jo så begyndt på, men vil det hjælpe? Min kæreste tager på ferie her den 4.januar og kommer hjem den 18.januar, og jeg vil gerne prøve at se om jeg kan få den delle væk til når han kommer hjem for at se hvor stolt han bliver over mig, så har i en idé til en god træningsøvelse eller noget mad der måske også kunne hjælpe på vej?

Svar:

Hej med dig

Jeg har valgt at flytte dit spørgsmål til "klar, parat, teenageliv"- brevkassen, og her vil du få svar inden for et par dage. Rådgiverne i KRAM-brevkassen er lidt bekymrede for dit brev og om der måske kunne være andet bag dit spørgsmål end blot råd om kost og motion, da du flere gange nævner det her med en spiseforstyrrelse. I KRAM-brevkassen sidder der rådgivere der kun er uddannet til at rådgive om motion og kost, men ikke hvis de er bekymret for om der er andet bag et spørgsmål.

Jeg håber det giver mening for dig, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Venlig hilsen Marianne - koordinator i Cyberhus