Måltider

brevkassespørgsmål

Måltider

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 9 år 2 måneder siden

Hej Cyberhus, jeg er en dreng på 13 år der går i 7 klasse. Jeg vil gerne vide hvad klok er morgenmad, frokost og aftensmad er! Fordi jeg skal på slankekur. bare så i ved det spiser jeg ikke morgenmad inden skole, først til min morgenmad. Så hvad klok skal jeg spise mine måltider

Svar:

Hej Anonym

Jeg kan ikke give dig et helt præcist klokkeslæt for hvornår de forskellige måltider ligger fordi det er meget forskelligt fra person til person og fra familie til familie.

Men man kan godt sige noget om det tidsrum hvor de fleste spiser deres måltider.

De fleste spiser nok deres morgenmad mellem kl. 7 og kl 9 om morgenen. Frokost mellem kl. 11 og kl. 13, og aftensmad mellem kl. 18 og kl. 20.

Ud over de tre store hovedmåltider er det en god idé at spise nogle små mellemmåltider i løbet af dagen, for at sikre at du ikke bliver helt vildt sulten i løbet af dagen.

Hvis du for eksempel spiser frokost kl. 12, og så først skal spise aftensmad kl. 18, kan du nå at blive meget sulten på de 6 timer der går. Og hvis du bliver ret sulten ud på eftermiddagen stiger risikoen for at du enten spiser helt vildt meget til aften eller at du kommer til at spise noget usundt sidst på eftermiddagen.
Så hvis du skal tabe dig kan det være rigtig godt at sørge for at du har et stykke frugt, en grovbolle eller lidt gulerødder med i skole til både formiddagen mellem morgenmaden og frokosten, og til om eftermiddagen, hvor du nok bliver lidt småsulten igen omkring kl. 14-15 stykker.

Held og lykke med det

Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål