Kost og træning
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal spise. Jeg går i fitness og vil gerne have en pæn muskuløs og ikke mindst sund krop. Men jeg har læst på nettet at hvis man vil opbygge muskler skal man være i kalorieoverskud, mens man skal være i kalorieunderskud hvis man vil tabe sig - og jeg vil egentlig gerne begge dele. Jeg almindelig af bygning, men hvis man skal kunne se mine muskler skal jeg jo smide lidt af fedtet. Så mit spørgsmål er altså, hvad gør man? SKal jeg spise en hel masse for at opbygge muskler og bagefter smide fedtet med en periode i kalorieunderskud eller kommer begge dele helt af sig selv?
mvh

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at det der med mad kan være lidt af en jungle at finde rundt i. Og det er helt rigtigt forstået at det er bedst at være i kalorieoverskud i forhold til vægtøgning (og muskelopbygning) og kalorieunderskud i forhold til vægttab.
I dit tilfælde er jeg dog helt overbevist om at det kommer helt af sig selv, hvis bare du spiser helt almindeligt.
Som jeg forstår dit spørgsmål er det noget med at du gerne vil bygge lidt om på din krop, og det behøver du altså ikke være i hverken kalorieunder- eller –overskud for at gøre.
Husk at tingene ikke kommer fra den ene dag til den anden, men giv det den tid det kræver 
Pøj pøj med din træning.
De bedste hilsner
Line