Kan ikke mere med vægt!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at skrive det...
Men kan ikke holde det ud mere!!
Min mor tvinger mig på vægten HVER lørdag, har ikke noget at gøre skal bare! Om jeg så VIL eller ej!
Men hvis jeg så bare har taget 100g på bliver hun skide sur og skælder mig ud! Hvis jeg har taget over 1 kg på, slår hun mig! Hvad fanden skal jeg gøre kan ikke mere seriøst! Det tager virkelig hårdt på mig! For hun siger også hele tiden jeg er tyk osv! Magter det ikke mere! Hun ødelægger min selvtilllid har ikke nogle! Tør ikke engang gå i svømmehal!

Svar:
Kære dig.
Jeg er ked af, at høre de ting du går igennem med din mor. Det er rigtig modigt og sejt af dig, at skrive herind, det er vejen til hjælp. Jeg vil rigtig gerne forsøge, at hjælpe dig, så godt jeg kan. Vold er desværre noget en del børn og unge oplever, og det er rigtig hårdt!
Det første råd jeg vil give dig, er at hvis du kender nogen voksne, du har tillid til, så bede dem hjælpe dig. Det kan også være en lærer eller pædagog, de har faktisk PLIGT til, at hjælpe dig.
Du skriver ikke noget om din far, så jeg ved ikke om han ville kunne hjælpe dig?
Hvis du ikke tænker, at det er en ide for dig, så kan du henvende dig i socialforvaltningen i din kommune, og fortælle dem, at du oplever vold i din familie. De SKAL og vil gerne hjælpe dig, og der er mange måder at hjælpe på. Det kan være alt fra samtaler med dig og din mor, en støtteperson der kan hjælpe til, at din mor lærer IKKE, at slå dig. Og hjælper dig! Der er altså en del muligheder, og det afhænger af kommunen man bor i.Jeg giver dig lige et link her på din kommunes socialforvaltning.
Jeg vil også gerne lige give dig et link til familievold.dk . De kan hjælpe dig med mere viden omkring hvordan det er, at være i din situation. de er rigtig dygtige.
Jeg håber simpelthen det bedste for dig, og jeg synes det er så flot du har skrevet herind.
Skriv endelig igen.
De bedste hilsener
Mette