"jeg skal have hjælp NU" nr.2
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej igen.
det var mig der skrev "jeg skal have hjælp nu" problemet med det er at det er corsager jeg ønsker mig, jeg er ikk nogen bred pige jeg 158 og vejer 46 kg. jeg har bare nogle lidt store håndtag
problemet med det er at mine bryster er ret små så jeg kan ikke købe tøjet i den str så det passer til taljen fordi så passer det ikke med mine bryster. jeg begyndte her for 2 uger siden at gå/løbe med min mor hver anden dag men 2 gange i døgnet hvis vi har tid og de dage hvor vi ikke gør det tager jeg 20 mavebøjninger 2 gange i døgnet, jeg har skiftet det meste af min juice, alt mit saftevand og det meste af mit sodavand ud og drikker vand.
jeg spiser mindre portioner, jeg spiser frugt i stedet for kage, flødeboller, slik når de andre tager det i hverdagene (vi er en tynd familie)jeg spiser rugbrød, med skrabet smør i stedet for toast og franskbrød.
når jeg er hjemme hos kæresten spiser jeg også mindre slik og chips og han køber light iste til mig i stedet for sodavand.
jeg bevæger mig så meget som jeg kan selvom jeg ikke rigtig har tid nu når det er eksamens tid.
jeg vil gerne vide om jeg gør det rigtigt????
det skal lige sige jeg tar P-piller kan de have noget at gøre med at det kan være svært for mig at gøre min talje mindre? (tror ikke jeg har svært ved det vil bare gerne vide om det kan være en udfordring?)

Svar:
Hej Anonym
Jeg synes du gør det helt rigtige. Ud fra dine mål kan jeg kun bekræfte dig i at du bestemt ikke er overvægtig.
Du spørger om det at du tager P-piller kan have en betydning? Det er rigtigt at nogle tager lidt på når de begynder at tage P-piller, men det har ingen betydning for at det lige præcis er din talje der er bred. Alle mennesker er forskellige og nogle har tynde lår og bred talje, mens andre har vildt smalle taljer og brede numser eller tykke arme. Så det at det lige er din talje du synes der er bred er mere noget med din kropsbygning...det er ganske enkelt bare sådan du er "bygget".
Jeg tror det er vigtigt at du husker at vi ALTID er mest kritiske overfor os selv. Så når du kigger dig selv i spejlet ser du med meget meget mere kritiske øjne på din talje end andre vil gør. Lige præcis de ting (din talje) som du synes ser mærkeligt eller forkert ud på dig selv kan være det andre synes er det mest perfekte og smukke ved dig. Så nogle gange kan det være en rigtig god idé at høre andres mening, for man kan faktisk ikke altid stole på sin egen.
At du motionerer som du gør og spiser mindre slik og chips er 100 procent sikkert rigtig godt og sundt for din krop, og jeg synes du skal være stolt af at du på den måde gør noget godt for dig selv. Hvis du holder fast og fortsætter som du gør nu har du de bedste muligheder for at du når de resultater du gerne vil.
Mange hilsner
Niels-Christian