Hader idræt, elsker atletik
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hej, jeg er den dreng på de 19 år,
i hele mit liv har jeg hadet idræt som pesten, men jeg elsker atletik.
Så nu bar jeg brugt over 1000 undskyldninger for at slippe for idræt.
vi har desværre kun atletik omkring en måned før vi skal på SLIS.
så nu har jeg den problem at jeg begynder at få svage ben muskler og skal begynde på idræt igen efter efterårsferien.
har brug for et godt råd på hvordan jeg kan komme til og kunne lide idræt.

Svar:
Hej med dig,
Det er et rigtig svært spørgsmål du stiller mig, og jeg tror ikke at der findes et svar, der kan få dig til at elske noget du hader.
Hvis du ikke kan slippe for idræt, er det eneste jeg vil råde dig til, at ændre din måde at tænke og se på situationen. Det vil hjælpe dig hvis du kunne se mere positivt på idræt. Jeg har tre forslag til hvordan du evt. kan gøre det:
1) Atletik er en gren af idrætten som du godt kan lide, så prøv at fokusere på de situationer hvor idrætten rammer eller benytter nogle at de ting som du godt kan lide ved atletikken.
2) Tænk på at idrætten er en måde at bevare en grundform som du skal bruge til din atletik.
3) Spørg en kammerat der elsker idræt hvad det er han/hun godt kan lide. Måske er der nogle forhold du vil nikke genkendende til.
Find selv flere måder eller tanker der kan påvirke dit syn på idræt i en mere positiv retning.
Held & Lykke
Anne