Forstoppelse?

brevkassespørgsmål

Forstoppelse?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 7 år 9 måneder siden

når jeg har sex med min kæreate føles det altid som om jeg skal skide. Jeg ved ikke om jeg har forstoppelse men det ødelægger hele sex akten. Hvad skal jeg gøre? Tør ikke ringe ril lægen

Svar:

Hej med dig

Jeg tænker at det du oplever er helt almindeligt. Skeden og tarmen ligger ikke så langt fra hinanden og derfor kan der godt komme tryk på tarmen under sex, hvor din kæreste er oppe i dig. Og hvis der kommer tryk på tarmen kan det godt føles som om du skal skide.

Hvis du generelt skider helt almindeligt. Altså at du kommer af med afføring hver dag eller i hvert fald næsten hver dag, og din afføring ikke er meget hård så tænker jeg ikke at du har forstoppelse. Så tænker jeg blot at det er det her pres på tarmen du oplever.

Jeg kan godt forstå du synes det er ubehageligt, men hvis nu sørger for at gå på toilet inden du har sex med din kæreste så du ved at du ikke skal skide så kan det måske hjælpe rent psykisk når du oplever det er pres. Hvis du ved at der faktisk ikke kommer noget selv om det føles sådan kan du måske bedre slappe af og nyde at være sammen med din kæreste.

Hvis du ikke kommer af med afføring hver dag eller hvis din afføring er meget hård synes jeg du skal få det tjekket hos din læge. Jeg ved godt det kan være lidt pinligt, men jeg kan garantere dig at det er lige så almindeligt som et brækket ben for din læge. Alle mennesker skider og læger kigger på mave, tarm og lort problemer hver eneste dag, så for din læge er det helt naturligt og på ingen måder pinligt.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål