feder det ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg er begyndt at føre en lidt sundere livsstil med knap så meget af alt det usunde og mindre portioner....så jeg vil bare gerne vide om det knækbrød der hedder sport om det feder? og om knækbrød feder genrelt?
på forhånd....tak :D

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan ikke give dig et helt præcist svar, uden at spørge dig hvor meget du spiser? For der er egentlig ikke noget mad der feder med mindre man spiser mere af det end man forbrænder igen.
En enkelt skive knækbrød Sport indeholder ca. 55 kalorier. Én skive knækbrød svarer altså til ca. 2 procent af det antal kalorier de fleske piger/kvinder bliver anbefalet at spise på en dag...nemlig ca. 2000. Hvis du er meget fysisk aktiv kan du sagtens have brug for flere kalorier pr. dag, men ca. 2000 er det man normalt anbefaler.
Så én enkelt skive knækbrød feder i hvert fald ikke. Hvis du spiser eksempelvis 10 stykker om dagen har du spist knækbrød for 550 kalorier, og så har du ca. 1500 kalorier tilbage til alt det andet du spiser i løbet af dagen, hvilket stadig er ret meget (grøntsager, frugt, kød, mælk etc) Så selv ved 10 stykker om dagen er det ikke noget der feder.
Håber svaret giver mening
Mange hilsner
Niels-Christian