E - cigaretter

brevkassespørgsmål

E - cigaretter

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 10 år 1 måned siden

kan e-cigaretter skade?

Svar:

Kære Anonym

Tak for dit spørgsmål, -  du spørger om E-cigaretter er farlige?

Der har gennem længere tid været diskussion om,  hvorvidt E-cigaretter er farlige,  og vi ved nu med sikkerhed,  at de indeholder sundhedsskadelige stoffer, men vi kender endnu ikke de præcise effekter – altså hvordan kroppen påvirkes på længere sigt.

Af samme årsag anbefaler vi ikke brug af E-cigaretter.  Derudover mener vi,  at E-cigaretten minder så meget om en almindelig cigaret,  at det kan gøre det svært at lægge rygevanen væk.

Hvis du er interesseret i at læse mere om E-cigaretten kan du gå ind på www.cancer.dk og klik ind på bliv røgfri og læs under E-cigaretter. Vi ved at nogen unge bruger E-cigaretten  i stedet for at ryge almindelige cigaretter og desværre tror at de er uskadelige. Ryger du og/eller overvejer du at bruge E-cigaret , og du er meget velkommen til at ringe til STOPLINIEN 80313131. Det er gratis at ringe til os.

Venlige hilsener

STOPLINIEN

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål