Breezers

brevkassespørgsmål

Breezers

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Hej Vi er 3 piger på 13 år, som er begyndt at drikke breezers og er blevet lidt fulde til nogle fester. Nu er vi blevet i tvivl om, hvor meget alkohol, der er i en breezer?
Tøserne

Svar:

Hej Tøserne

Barcardi Breezer er en såkaldt alkopops. Indholdet er rom, frugtjuice, smagsstoffer samt kulsyre. Der er ca. 4,7 % alkohol i en breezer, som svarer til én almindelig øl. Ifølge loven må I ikke købe øl og vin, før I er fyldt 16 år, og for at købe spiritus, skal I være 18 år.

Alkohol er et organisk opløsningsmiddel, og der skal ikke så meget til, før det skader jeres indre organer og jeres hjerne. Så prøv at vente med alkohol til jeres krop er fuldt udvokset.

Mange hilsener
Susanne