Ups!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej! Inde på skolen har vi nogle koder så vi kan logge på så kan vi spille, skrive og bare nørde :D Men jeg er kommet til at give den ud, og da jeg var hjemme hos en af mine venner, opdagede jeg at hun havde MIN kode liggende på en lille gul lap på skrivebordet. - Og vi må IKKE give vores koder ud! Jeg har også opdaget at der er oprettet nogle historier inde på mit word, der handler om sex, vold og andet skræmmende. Hvad skal jeg gøre? Kærlig Hilsen Camilla (:

Svar:
Hej Camilla
Du skriver at der er nogen der bruger din kode til at skrive ubehagelige ting på din skoleprofil.
Jeg kan sagtens forstå at det gør dig nervøs. Det er rigtigt godt at du skriver dit spørgsmål her.
Koder og passwords er meget personlige. Det er super ærgerligt at der er nogen der har misbrugt din kode.
Først og fremmest skal du sige til din veninde, at hun ikke skal have din kode liggende på sit skrivebord. Den kode er din og kun din. Hun har ikke noget at bruge den til.
Men det hjælper selvfølgelig ikke, hvis nogen allerede har misbrugt din kode. Derfor skal du så hurtigt som muligt have en ny kode på din skole. Jeg ved godt at din lærer kan blive lidt sur over at du har været uforsigtig. Men det er altså meget bedre at sige det til en lærer, end at nogen misbruger din kode. Jeg tror også at din lærer vil blive glad for at vide at det IKKE er dig, der har skrevet om sex og vold på din profil.
Jeg synes du skal tage det helt roligt. Jeg er sikker på at din lærer godt kan forstå at du har det skidt med at nogen misbruger din profil.
Held og lykke med det hele :-)
Jonas