Uheldig billed
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Jeg har efterhånden læst lidt om det at være taget et billed hvor man er nøgen eller delvis nøgem - og det kommer op hele tiden syned jeg
Jeg var så DUM som 13-14 år (jeg tror det var den alder) at have en god veninde (faktisk en pige som jeg tit var sammen med da hun havde problemer i hjemme så for at undgå det hele tiden, var vi sammen ca. Hver anden weekend) vi skrev så rundt omkring på side som faceup og i himlen (den  gang der var chat den findes ikke mere) hvilket var hyggeligt, at møde nye mennesker! Men en bestemt dreng var en min veninde kunne li (han var lang håret og vi var begge vilde med lang håret - dog synes jeg ikke rigtigt om ham som sådan alså han var fin og flink men ikke min type og alt for langhåret) .. hun skrev meget med ham og jeg tænkte fin godt hun er glad for ham.. men så blev jeg hivet mere ind i billedet for f.eks webcam ... jeg havde det vidst okay med det?
Hun begyndte så at vise bryster til ham.. og som i den alder kopirer man jo oftes for at være sej! Men en dag hun ikke var hjemme ved mig skriver jeg med ham (jeg var selv begyndt at skrive med ham men han tog kontant til mig først) vi er på webcam og han viser at jeg skal trække ned i min bluse og vise "dem" jeg ryster på hovedet .. dette sker et par gange.. til sidst ved jeg ikke hvorfor men tager så et billed af dem og sender til ham (der var meget lys på billedet jeg sendte - man kunne stadig se det men det skærmede lidt for dem) han gemte self. Billedet jeg har ALDRIG vist noget af mit ansigt på billedet da jeg tog det (er 100%sikker men er begyndte at tvivle?? Netop fordi jeg slettede billedet fra computeren og ikke kan bekræfte det?? Men vælger at sige at jeg er 99% sikker på at jeg ikke har ansigt på det) Er så bange for at han har lagt det op et sted?? Men det vil jo være påstad på påstand hvis man fortæller hvad  jeg hedder !? Mener kun han ved mit fornavn og hvad jeg hed på faceup man kan jo ikke se mit ansigt på billedet- jeg  vil gerne ligge det bag mig - for der var jo kun bryster på billedet det kunne være hvem som helst!? De var ikke sådan "pæne pæne store flotte" da jeg jo næsten kun må have fået dem / lidt den gang (som 13-14 årig) så på det punkt tror jeg ikke hab har lagt det op - men hvis han var ivrig nok så kunne han godt??
Som sagt har han set  mig på webcam men ikke at jeg smide for ham.. så på den måde kan han ikke "bonge" mig - siden den gang har jeg ikke været på den hjemmeside og har ikke kontakt til ham og vil helst bare glemme det i det hele taget er sket - jeg er så ked af at jeg lod mig rive med bare fordi hun gjor det..
Nåh ja - han bedte os om "at lege med os selv foran cam" og at vi skulle smøre hinandens bryster med noget creme (jeg gik IKKE med til det selvom min ca. 2 årig ældre veninde på 16-17 spurgte/pressede lidt på som det med at smøre brysterne ind -  med "det er fræk og han vil gerne se det" ) jeg tror ikke at min veninde legede foran cam for ham - jeg så GLAD den dag idag at jeg sagde nej til det - bare jeg havde været klog til at sige nej til det andet.
Hilsen en pige der fortryder det meget!

Svar:
Hej med dig,
Det lyder som en træls oplevelse og som en oplevelse som stadig går dig meget på. Jeg kan godt forstå, du er nervøs for, om et billede af dine bryster vil havne på nettet. Det kan være rigtig svært at stole på folk, især folk man ikke kender, og så kan man hurtigt komme til at tvivle på, om de vil én noget ondt, når man viser dem en meget privat side af sig selv.
Du skriver at du fortryder rigtig meget at du sendte billedet, og er i tvivl om han kunne finde på at lægge det ud på internettet. Selvom du fortryder at du har sendt billedet, lyder det som om du alligevel var ret fornuftig og undlod at sende dit ansigt med på billedet. Som du selv skriver, vil han aldrig kunne bruge det mod dig i dag, når dit ansigt ikke er på. Du skriver, at du er lidt i tvivl om dit ansigt er på. Når man er meget nervøs for noget, og det er lang tid siden det er sket, kan man sagtens få den tanke, at der måske var ansigt på alligevel. Udfra det du skriver, tror jeg dog du har helt ret i det, når du skriver, at du ikke har sendt dit ansigt med, men at du er blevet i tvivl fordi du har tænkt så meget på det.
Jeg tænker sagtens, at du kan slappe af, og ikke behøver bekymre dig. For det første fordi du som sagt formegentlig ikke har ansigt på billedet. Derudover er det efterhånden 6-7 år siden at det er sket, og chancen for at han har skiftet computer og ikke har fået billedet med, er ret stor. Dertil kan han måske heller ikke huske dit navn, fordi det er så lang tid siden, og han har formegentlig heller ikke lyst til at gøre noget ondt imod dig. Han behøver jo ikke være typen, som vil lægge billeder op på nettet, og da han også er blevet meget ældre sidenhen, er det heller ikke sikkert han har lyst til at have et billede af 13-14-årige piger længere :-)
Der er simpelthen så mange gode grunde til, at du aldrig kommer til at høre eller se noget til billedet igen. Det lyder til at du bebrejder dig selv rigtig meget, at du har sendt billedet, hvilket jeg slet ikke synes du behøver. Som du selv skriver, kan det sommetider være rigtig svært at stå imod gruppepres, samtidig var du ikke så gammel, og i den alder prøver man ofte ting af for at blive klogere på sig selv, og fordi man er nysgerrig ift. det modsatte køn. Jeg tror at rigtig mange har gjort noget i deres tidlige teenageår som de fortryder lidt, og som set i bagspejlet måske ikke var så gennemtænkt. Det lyder til at du har lært rigtig meget af oplevelsen, og det vil du altid kunne bruge senere hen.
Mange hilsner
Christina.