Sider på nettet
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg sidder tit og tænker over om andre kan se hvilke sider jeg besøger på nettet på min mobil som er en iPhone, om ejeren af netværket kan de det? Eller det selskab der ejer min mobil? Plz hjælp! Eller om det kommer med på regningen på min mobil om plz giv mig Info om alle der kan se det håber i vil svare!

Svar:
Hej med dig
Din teleudbyder skal i følge loven "logge" din nethistorik. Det gør de, fordi du skal kunne gøres ansvarlig hvis politiet mener du har begået en forbrydelse.
Dog kan ingen i din familie eller venskabskreds se de oplysninger, da det kræver en dommerkendelse før at teleselskabet må oplyse om det. Der skal altså være mistanke om en forbrydelse før det sker.
Din søgehistorik ligger på din telefon, indtil du selv sletter den. Derfor kan andre der bruger din telefon se den. Jeg kender ikke indstillingen i en Iphone, men du skal lede efter noget med søgehistorik, gemte netsteder, cookies, osv. - og herefter slette den.
Håber du kan bruge svaret :-)
Mvh Jonas