ser manga porno på nette
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
hey cyberhus.
jeg er bange for at jeg har begået en stor fejl. da jeg har sådan en ting hvor jee godt kan lide at se porno på nette når det er tenget/ amimerte. for på den måde ved jeg at det ikke er mindre åri der er bliver udstat for sexulet. men jeg har denne gang godt kunne lide at læse en historeie hvor det var en form af søskene forhold tror de skylles at jeg godt kan lide det forbutte og at jeg tænker at det også er fordi at jeg tænket hvis det var en flim/afmilige forhold.  men mit spørsmål lyder på er det forkter af mig at tæne på det sexuelt af det? og kan man blive staffes i danmark for at læse og se hentai. og hvad kan jeg gøre for at man ikke kan se at jeg ser porno på nette eller kan se det på pcén?

Svar:
Hej med dig
Jeg synes du er super modig at du skriver ind med de her tanker. Der er mange som ser Henteiporno, og også en del der er i tvivl om det er ulovligt eller ej.
Men lad mig lige starte med at slå fast at Hentai eller andet animeret porno ikke er ulovligt at se. Heller ikke selv om det du ser eksempelvis handler om to søstre.
Du spørger også om hvad man kan gøre for at ingen kan se at du ser porno på nettet.
Jeg bliver nødt til at sige at hvis man virkelig vil finde ud af det så kan det altid lade sig gøre at finde spor af hvad du har lavet på nettet. Men man kan omvendt spørge...hvem skulle være interesseret i at tjekke om du ser porno?
Men som udgangspunkt kan du sørge for altid at bruge en sikker browser når du ser porno. Det betyder en browser hvor du ikke efterlader så mange spor og samtidig efterlader de sider du besøger på nettet ikke spor på din pc. I Chrome-browseren hedder det en inkognito-vindue/fane. Så er der i hvert fald ikke nogen der lige kan se det på din pc, uden at være ekspert.
Du skriver at du tror du tænder så meget på det porno du ser fordi du ved at det er forbudt. Derfor vil jeg gerne sige at du selvfølgelig skal være opmærksom på at sex mellem to søstre helt klart ville være ulovligt hvis det var "ægte" porno. Det samme gælder hvis det var sex med unge under 18 år.
Jeg fornemmer også at du er bekymret for om de seksuelle tanker du har er okay at have. Særligt hvis du faktisk har seksuelle tanker om børn synes jeg du skal prøve at kontakte BrydCirklen hvor man helt anonymt kan få råd omkring de seksuelle tanker man måske er lidt bekymret omkring. Læs mere om dem her
Mange hilsner
Niels-Christian