Porno svar hurtigt
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej... Jeg sidder og tænker over om andre kan se hvad jeg søger på nettet på pc og mobil? Om mine forældre får det på regning eller om de kan tjekke det? Og hvis ejern af netværket min mor :) kan hun se det på sin pc? Fordi hun ejer netværket eller skal hn have installeret et pogram plz giv mig info om alle der kan se

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Jeg har svaret på mange lignende spørgsmål her i brevkassen, som du kan opsøge; men helt kort fortalt:
Din teleudbyder kan se din historik fordi de skal "logge" den. Det gør de, fordi du skal kunne gøres ansvarlig hvis politiet mener du har begået en forbrydelse.
Dog kan ingen i din familie eller venskabskreds se de oplysninger, da det kræver en dommerkendelse før at teleselskabet må oplyse om det. Der skal altså være mistanke om en forbrydelse før det sker.
Men din søgehistorik ligger på din telefon og på computeren, indtil du selv sletter den. Med mindre du vælger at bruge browserens anonyme browserfunktion, som typisk hedder Inkognito, InPrivate eller private browsing. Det kan altså sagtens ses, hvilke sider du har været på, og hvad du har søgt på indtil du sletter det. Hvis du gerne vil slette søgeoversigten kan det gøres under indstillinger og 'slet browserdata' (det kan hedde noget forskelligt alt efter browseren). Du kan også vælge et program til det. Eksempelvis CCleaner, der er gratis og effektivt.
Det står ikke på regningen hvilke sider du har besøgt, men det kan være at der står hvornår du har været online.
Håber du kan bruge svaret :-)
Mvh Jonas