porno og virus
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej igen Det er mig som også skrev brevet "lidt af hvert". Jeg gik ind på en pornoside og nu er min computer blever RIGTIG langsom. Jeg har kørt en masse virusprogrammer, men de finder ikke noget. Hvad gør jeg? skal jeg køre et fuldt virustjek, hver gang jeg har været på en pornoside? for jeg må indrømme jeg er lidt nysgerrig. Tak for dit gode svar i mit forrige brev/indlæg. Hilsen

Svar:
Hejsa - og velkommen tilbage :-)
Det burde ikke være nødvendigt at køre et viruscheck hver gang du besøger en pornoside.
Det er dog vigtigt at dine antivirusprogrammer og spywareprogrammer er up-to-date. Ellers finder de ikke de seneste typer virus. Har du mon husket at opdatere dem?
Hvis du kører Windows, kan du prøve at trykke på startknappen i venstre hjørne og skrive MSCONFIG. Herefter vælger du "Start". Prøv at se efter om computeren starter en masse unødvendige programmer, som så ligger i baggrunden og tager energi fra computeren. Fjern flueben fra dem du ikke behøver (den sletter ikke programmer - de starter bare ikke sammen med windows)
Du kan også prøve at køre en CCleaner. Både rens og en oprydning i registeret. Det kan også fjerne noget af det der gør computeren langsom.
Hvis det ikke hjælper, kan det godt blive lidt langhåret at finde frem til synderen. Hvis det er tilfældet vil jeg anbefale dig at bruge spywarefri.dk, og måske spørge om hjælp derinde. De kloge mennesker kan guide dig til at finde en 'log' som viser, hvad der er galt og derefter hjælpe dig med den specifikke virus.
Men prøv det andet først.
Håber du finder en løsning
Mvh Jonas