porno

brevkassespørgsmål

porno

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej!! Kan min mor se på sin mobil-regning, at jeg har været inde på pornosider? Eller med computeren? På forhånd tak! :-)

Svar:

hej med dig

Dine forældre kan ikke se hvad du har surfet på på din mobil (med mindre de checker din mobil!) regningen viser ikke de konkrete sider. Ved en forbrydelse eller andet kan din teleudbyder dog blive pålagt at finde den oversigt frem. Men det kræver en dommerkendelse. Man kan slette oversigten på mobilen, men det er lidt svært for mig at sige hvordan, da jeg ikke kender din mobiltype.

Man kan også godt slette oversigten over besøgte websider på computeren. Det gøres under indstillinger uanset om du bruger Internet Explorer, Firefox eller Chrome. Men det ser selvfølgelig også underligt ud at du pludselig har slettet den liste, ikke? Alle ovennævnte browsere har en "privat" funktion hvor der ikke gemmes oplysninger om din surfen. Det hedder "In-private" eller "private browsing" eller "Inkognito" (findes under indstillinger). Den knap trykker man på. Herefter gemmes der ingen spor. Den kan du måske bruge næste gang du surfer på porno eller andet hvor du gerne vil være privat :-)

Mvh Jonas

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål