Give sin e-mail til folk
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej... læste noget herinde om at der var en der gav sin e-mail væk til en person, og at han så var begyndt at snakke om sex osv. Du sagde hun skulle blokere ham på msn, men at hun ikke kan gøre noget ved de e-mails han sender. Og det kan man altså sagtens. Det er muligt at blokere en mail adresse, sådan at hans mails kommer ind i mappen med uønskede mails. Det kan self være at han opretter en ny mail og skriver igen, men det er jo noget helt andet :P

Svar:
Hej pige 17 år
Tak for din kommentar!
Du har fuldstændig ret i at man sagtens kan blokere for en mailadresse. Og det skal man også gøre som noget af det første. Det KAN jo være at det er nok.
Som du selv skriver, så er problemet at man kan skrive til en mailadresse alle mulige steder fra. Det er helt normalt, at man har flere end en mailadresse. Derfor kan man aldrig være sikker på at en blokering af en mailadresse er nok.
På MSN chatten er det anderledes fordi du først skal godkende personen. Det betyder at den anden person kun kan skrive til dig fra den adresse du har godkendt. Derfor er en blokering på MSN chatten mere holdbar end på mailen.
Jeg håber det er blevet mere klart nu :-)
Kærlig hilsen Jonas