flirt med ukendt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
ej det lød meget slemt i overskriften men det er det ikke! hejsa, jeg skriver lidt med en dreng på nettet(intet med cam eller noget og jeg ved intet om ham og han ved intet om mig). vi flirter og skriver lidt frækt og det går ikke over nogen af vores grænser men er det egentlig lovligt? der kan intet ske eller hvad? vi s kal ikke mødes men vi hygger bare og skriver meget intimt og lidt frækt

Svar:
Hej pige på 13 år
Tak for dit spørgsmål.
Nej, der er ikke noget ulovligt i det I laver. Man må gerne skrive frækt til hinanden, hvis begge har lyst til det, og hvis man ikke går over hinandens grænser.
Der hvor det nogle gange kan blive "forkert" eller ligefrem ulovligt er hvis man vælger at gå skridtet videre til at mødes og det viser sig at den anden person er en helt anden end den han siger han er. Eller hvis den ene person ikke vil acceptere et nej.
Almindelig flirt kan være sjovt og helt harmløst, men det handler om at kende sine egne grænser. Hvornår bliver det for meget, og hvornår bliver det for personligt?
Det er eksempelvis ikke fedt at sende billed- eller videomateriale til hinanden, fordi det kan gemmes/sendes videre eller bruges imod dig. Man kan også nemt optage fra cam, så jeg er glad for at du skriver, at I ikke camer frækt men holder det til uskyldig chat. Det er godt!
Du er 13 år og derfor under den seksuelle lavalder i Danmark. Det er derfor meget vigtigt at du holder det uskyldigt og lader det blive ved "hyggen". Rent moralsk vil nogen måske mene at du ikke bør net-flirte med fremmede (dine forældre måske?)
Men ulovligt er det ikke.
God jul :-)
Jonas