Facebook
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej! Hvordan sletter man tidligere søgninger på Facebook? Altså så hvis jeg skriver 'h' kommer der ikke tibg op jeg har været inde på? På forhånd tak :-) Hilsen mig

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Facebook gemmer ikke tidligere søgninger, men de kommer med forslag til det du måske kunne tænkes at søge efter. Eksempelvis et navn eller en gruppe.
Hvis der kommer søgeresultater fra alt muligt andet, som du har søgt på (eksempelvis på Google) så skyldes det at "foreslåede websteder" er slået til i din browser - eksempelvis Internet Explorer, Firefox eller Chrome. Hver gang du står i et formularfelt, vil browseren foreslå dig websteder og søgninger baseret på tidligere søgninger. Det kan være rigtigt irriterende, men du kan slå det fra.
I Internet Explorer skal du trykke funktioner -> forslåede websteder
I Chrome -> indstillinger (vis avancerede indstillinger) -> formularer
I Firefox sker det vist nok kun hvis du har et plugin installeret - måske et der hedder Auto Fill Form. Men det har du nok ikke :-)
Til sidst vil jeg anbefale dig at rydde op i din historik, søgeoversigt osv. Det nemmeste du kan gøre er at installere det gratis program CCleaner, der fjerner din søgehistorik. Herefter vil du ikke opleve at gamle søgninger kommer frem, når du bruger formularfeltet i Facebook og Google.
Håber det hjælper
Mvh Jonas