Dreng/Mand?oO
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg Begyndte At Skrive Med En Mega Sød Dreng Over Nettet. Han Skulle Gerne Fylde 15 I År, Og Bor 200 Km Fra Mig. Vi Så Hinanden Anden På Cam, Udvækslede Numre Og Snakke I Mobil Osv. Da Vi Havde Skrevet I Et Par Måneder, Havde Vi Begge 2 Tilsyneladende Fået Følelser For Hinanden. Jeg Har Altid Synes At Han Ligner En På 17, Men På Den Anden Side Kunne Han Også Ligne En På 14. Det Er Meget Svært At Sætte Alder På Ham, Hvis Ikke Man Ved Det. Nånå, Men Så En Dag, Søgte Jeg Hans Navn På Krak, Og Han Dukkede Op. Hans Fulde Navn, Hans Adresse Og Hans Mobil Nummer Var Der. Så Begyndte Jeg At Undre Mig, For En Af Mine Veninder Sagde "Jamen Skal Man Ikke Være Over 18 For At Blive Registreret På Krak?" Skal Man Det? Desuden Ser Det Ud Til, At Hans Mobil Numer Står I Hans Eget Navn? Synes Det Lyder Underigt, Og Vil Sq Lige Sikre Mig, At Han Er 14, Og Ikke De Der 18-20 År, Før Jeg Mødes Med Ham ;o .. Håber Du Kan Hjælpe ^^

Svar:
Kære Pige på 14
Tak for dit spørgsmål.
Jeg synes det er super-skarpt at du ikke bare mødes med ham uden at checke nogle oplysninger om ham. Det er fint at være kritisk - og godt at du har skrevet herind.
Jeg må indrømme at jeg selv var meget i tvivl om svaret på dit spørgsmål. Derfor har jeg undersøgt det hos både Krak og TDC. Og svaret er helt klart:
Hvis hans mobilnummer står i eget navn, og han påstår at han er 14 eller 15, så er der noget galt. Her i landet kan man ikke blive registreret med et mobilnummer i eget navn før man bliver 18 år. Dvs. det er meget usandsynligt, at han er på din alder.
Det kan være rigtigt sjovt og anderledes at møde folk på nettet, som du har gjort det. Og du har gjort mange af de rigtige ting, da du begyndte at skrive med ham. Set ham på webcam osv. Alligevel vil jeg råde dig til at være meget kritisk. Hvis han har løjet om sin alder, kan der også være andre ting, han er uærlig omkring. Med baggrund i det, du har fortalt mig, er mit råd til dig, at du ikke bør mødes med ham.
Med venlig hilsen Jonas