Cyberskolen
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.. Vil lige høre om der egentlig er mange der bruger Cyberskolen? Jeg undrer mig lidt da jeg aldrig er hjemme mellem 10 og 12..? Hvorfor er det egentlig kun 2 timer eller om man kunne rykke det til senere f.eks. 10-14? Knus Mig (:

Svar:
Hej pige, 14 år
Nej, lige nu er der ikke voldsomt mange der bruger vores chat om formiddagen. Ligesom dig, så er det ikke ret mange der er hjemme på det tidspunkt. De fleste er i skole.
Chatten er lavet som et tilbud til skoler. Hvis en lærer gerne vil lave noget om web- og mobiletik eller netsikkerhed, så kan eleverne bruge vores chat til at stille spørgsmål og blive klogere. Vi arbejder på at få lærere over hele landet til at bruge chatten, når de underviser.
Chatten er naturligvis åben for alle der har lyst til at bruge den. Også hvis man ikke er i skole.
Jeg kan godt forstå at det virker underligt at vi åbner en chat mens alle er i skole, men det er simpelthen fordi den er tænkt som en chat til klasseværelset. Nu mangler vi bare at få flere skoler til at bruge den :-)
Også tak for dit gode råd om åbningstiden. Vi overvejer ofte om vi skal holde chatten åben længere eller flytte de to timer til et andet tidspunkt. Vi vil dog helst ikke at børnene forveksler chatten med den chat der kører om eftermiddagen. Og da nogle af de yngre elever har ret tidligt fri, kan det være svært at bruge chatten i skoletiden, hvis den åbner om eftermiddagen i stedet. For tiden har vi kun bemanding til at holde chatten åben i 2 timer om dagen, men hvis mange begynder at bruge den, vil vi gerne overveje, om vi skal forlænge til 3 eller 4 timer.
Håber du kan bruge svaret.
Mvh Jonas