Børneporno

brevkassespørgsmål

Børneporno

brevkassespørgsmål af
cille
14 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Burde straffen for børneporno være højer?

den er jo 3½ år eller en bøde.

Svar:

Hej med dig

Jeg tror altid der vil være debat om hvorvidt straffen for noget så voldsomt som børneporno er høj nok. Der er helt sikkert mange der ikke mener at den nuværende strafferamme er nok.

Jeg ved ikke helt hvor du har de 3½ år fra?  Strafferamme i dag er op til 6 års fængsel. Om det så er den rigtige straf kan man jo også diskutere, og det er helt sikkert også noget der hele tiden bliver debatteret blandt de danske politikere som skal lave lovene.

Du kan læse mere om hvad loven siger om børneporno her

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål