Virus ipad?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Jeg ser rigtig meget porno på min ipad. Den kører ios6, (6.1.3) og er ikke opdateret til 7eren.
Men kan jeg så få en masse frygtelige virus? Jeg ser bare filmene, jeg henter dem ikke ned og lader dem ligge på min ipad.
og efter jeg er færdig slettet jeg min historik.
Kan der ske noget ved det? Skal jeg være bange, eller bare fortsætte?
kan jeg gøre noget for at sikre mig mod virus?
På forhånd ak.
hilsen meget nervøs ipad bruger.

Svar:
Hej med dig
Der er ikke de store problemer i at du surfer porno på din Ipad. Vel at mærke, hvis du bare streamer videoerne, som du siger.
Grundlæggende kan man ikke downloade eller hente ting ned på en Ipad som ikke kommer fra deres App store. Derfor forekommer virus på en Ipad også meget sjældent.
Det vigtigste er, at du ikke siger 'ja' eller 'ok'  til noget. Pornosider bliver ofte beskyldt for at indeholde en masse malware; men i bund og grund handler det om sund fornuft. Undlad at klikke på reklamerne, og undlad at sige ja til noget som helst.
Der er naturligvis ingen garantier, men jeg skulle mene, at du er nogenlunde sikker.
Mvh Jonas