Veninde

brevkassespørgsmål

Veninde

brevkassespørgsmål af
Hank
14 år

Hej cyberhus

Jeg er en dreng på 14

Min venindes ven har lagt nogle videoer op på Snapchat af min veninde hvor hun danser iført bikini og en anden hvor hun er ved at tage bukserne op efter en hun har været på toilette hvor man kan se hendes trusser

der er også en video af hende hvor man kan se hendes g-streng

spørgsålet er: er det okay at jeg har gent videoeren på min tlf og så onanere jeg til dem?

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.
Når du skriver herind, betyder det at du allerede overvejer om det mon er forkert at bruge snap-videoerne på den måde. Jeg synes det er super, at du spørger.
Der er intet galt med hverken fantasier eller onani, men billeder og videoer, der deles på Snapchat forventes ofte at forsvinde igen. Derfor kan det være vildt grænseoverskridende, hvis nogen tager screenshot og screencaps. I det tilfælde, du nævner, lyder det heller ikke som om, at hun selv har givet tilladelse til at videoerne deles videre. Man må ikke eje eller dele private og pinlige billeder af andre, som personen med rimelighed kan forvente, at andre ikke ser. Selvom det ikke er dig, der har delt videoerne i første omgang, så er det altså ikke ok, at du har dem liggende.

Forestil dig at du spurgte hende om det er ok, at du har videoerne på din telefon. Hun ville sikkert sige nej, tror du ikke?
Derfor er du langt den bedste ven, hvis du sletter videoerne.

Vh Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål