sms'er
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej ... mit spødsmål er nok lidt onsvat menaltså!!! her forlylig fik jeg fri sms !!!!... men altså jeg sendte en hel masse send videre beskeder jeg sendte dem til alle i min indbakke !!.. Jeg havede fået et forkert nummer på en fra min klass... Nogle dage efter skulle jeg værer alene med mine vinnder !!!.. Inden da fandt jeg ud af at at jeg havede fået det forkete nummer på (personen).. Nå da vi var allene hjemme ved en af mine vinnder svarede ham der den ?? men han skrev alt mugligt jeg blev ked af det over fordi han blev ved med at spørge om vi skulle holde kontakten!! .. det ville jeg self ikke så jeg bete ham om at slette mit nr.. så svarer han barer unden om og spøger hvor gammel jeg er har self ikke sagt det menn ved han hvor jeg er når han har mit nr ???? .... har snakket med min forældre om det de siger at jeg ikke har noget at værer bekymert om !!! kærlig hilse lillie pitte mig :'(

Svar:
Hej med dig
Dit spørgsmål er på ingen måde åndssvagt. Jeg kan sagtens forstå du synes det er irriterende, at en person bliver ved med at ringe og skrive til dig, når det var en fejl at han fik dit nummer.
Du har bedt ham om at slette dit nummer og sagt til ham at det var en fejl at han fik det. Det skal han selvfølgelig respektere. Du har gjort det helt rigtige. Og super at du har talt med dine forældre om det
Nogle telefoner kan blokere bestemte telefonnumre. Hvis din telefon ikke kan gøre det (prøv at kigge i manualen), skal du eller dine forældre kontakte jeres telefonselskab og forklare situationen. Derefter kan de blokere for nummeret, så du ikke længere kan modtage sms'er og opringninger fra ham.
Når han har dit telefonnummer, kan han selvfølgelig bare ringe eller skrive fra et andet nummer. Hvis han gør det, skal du gemme hans sms'er og skrive ned hvornår han ringer, så du har beviser. Hvis han fortsætter med at genere eller chikanere dig, skal man nemlig kontakte politiet.
Men slå koldt vand i blodet og undersøg om du kan blokere hans nummer. Det bør være nok.
Kærlig hilsen Jonas