Skal man
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 år, og jeg fik en Facebook der jeg var 12 år. Hvad er aldergrænsen idag? fordi mine venner som er 12, kan oprette sig selvom de skriver de er 12? Mit andet spørgsmål: Hvis man har løget med sin alder dengang, og man skal have job ved Facebook kan man så godt det? Eller siger de "nej, du har ikke overholdt vores regler dengang." Fordi det er min drømmejob som jeg ønsker mig.

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål :-)
Man skal være 13 år for at være på Facebook. Du kan se det her: http://www.facebook.com/help/210644045634222/
Derfor kan jeg heller ikke helt forstå at dine venner mener, at de har oprettet en profil, hvor de skriver de er 12 år. Det burde ikke kunne lade sig gøre.
Du skal ikke bekymre dig ift. Facebook og den situation hvor du gerne vil have et job hos dem senere i livet. Jeg kan ikke forestille mig at det er afgørende for dem at du er kommet et år for tidligt på Facebook. I dag kommer langt de flest børn på facebook før de er 13 år. I fremtiden vil det blive svært for Facebook at finde jobansøgere, der ikke har løjet om deres alder, da de var meget yngre. i stedet skal du tænke på hvordan du opfører dig på nettet og hvad du deler af dig selv. Den slags tror jeg kan have meget meget større betydning når du skal søge arbejde i fremtiden.
Håber du kan bruge svaret :-)
Med venlig hilsen Jonas