Skal jeg stoppe?

brevkassespørgsmål

Skal jeg stoppe?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej.

Jeg har i længere tid, beundret Anonymous og deres handlinger. Jeg kan godt selv hacke lidt ( CS:GO Mobiler osv. ) Jeg har hørt, at Anonymous fangede en pædofil, ved at udgive sig for at være en pige på en chat. I går prøvede jeg så det samme. Jeg udgav mig for at være en 13 årige pige, og fandt faktisk en. Han vildt gerne have samlede med en 13 årig. Jeg skrev at jeg ikke helt havde lyst, men han vil gerne presse mindreårige. Jeg har allerede skaffet mange informationer, og kan nok snart finde frem til manden, hvis jeg er tålmodig. Jeg har billeder af det hele, og kunne levere dem til Anonymous. Men ved bare ikk" hvad konsekvenserne for mig kunne være, så måske skulle jeg stoppe? Vil bare vildt gerne fange det svin. På forhånd tak!

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du gerne vil hjælpe med til at afsløre pædofile, for det de gør er ganske enkelt så modbydeligt. Men jeg tænker samtidig at det er vigtigt at du passer på dig selv, og der tænker jeg ikke det at hacke eller ved at overlevere oplysninger til Anonymous.

I Danmark findes der en hotline hvor man kan give oplysninger hvis man har mistanke om børneporno eller pædofile på nettet. Det er Red Barnet der kører hotlinen og de samarbejder meget tæt med politiet. Og jeg ved at de faktisk lykkes med at finde og dømme rigtig mange. Red Barnet opererer helt lovligt og derfor tænker jeg at det vil være bedre hvis du tager de oplysninger du har nu og giver dem videre til dem.

Der er ingen tvivl om at du har hjertet på rette sted og at du gerne vil gøre noget godt for at få fjernet pædofile fra nettet. Men jeg kan også høre at du kan komme til selv at gøre noget der er ulovligt og så er det pludselig dig selv det kan gå ud over og det giver ikke så meget mening. Du kan læse mere om hvordan du kan anmelde det du har fundet ud af her

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål