SE HER! SE HER!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej!
Jeg ved ikke hvor jeg lige skal skrive det her; men jeg synes det kunne være en god idé at få lidt mere opmærksomhed på hvad der er godt og skidt at gøre på nettet.
Lad os foreksempel tage alt det der pis med snapchat og nøgenbilleder der kører i nyhederne lige nu med nogen der har hacket det der snap save halløj og at der nu ligger nøgenbilleder af bla mange danskere på nettet.
MEN jeg er en pige på 14 år der for noget tid siden fik afgjort en retssag hvor jeg fik en kæmpe stor erstatning fordi der var en mand der havde lavet overgreb mod mig..også kaldt grooming. Jeg ved hvad det har gjort ved mig og jeg ved hvad det vil gøre ved andre piger/drenge og det ønsker jeg virkelig ikke for nogen.
Det ødelægger resten af ens liv!
Det gør mig utrolig ked af det at hører det med snap chat og at der nu ligger nøgenbilleder af unge/teenagere/børn på nettet.
Jeg ber virkelig! kan i ikke lave en campange eller noget her på siden med at man IKKE skal smide tøjet på skype osv og sende billeder til nogen over sociale medier og SMS..heller ikke til dem man kender. Jeg ved at der har været meget opmærksomhed på det, men lige med det her emne synes jeg ikke der kan blive gjort for meget opmærksomhed på det.
Kh
Pigen!

Svar:
Kære Pigen!
Tak for dit indlæg. Du sætter fokus på et meget vigtigt emne ved at skrive her.
Du har selv været igennem et hårdt forløb, hvor du har prøvet at blive svigtet og udstillet på nettet. Det er ikke nemt. Tak fordi du deler det.
Hele Snapchat-sagen viser, at der er behov for, at vi snakker om, hvordan vi allesammen viser os på sociale medier.
Allerstærkest bliver det, når en ung selv fortæller sin historie og inviterer til debat. Derfor har Cyberhus et debatforum, hvor man kan starte en anonym tråd om emnet - eksempelvis i tråden, Teenageliv. Det vil jeg klart anbefale at du gør! Du kan evt bruge noget af teksten fra brevkasseindlægget her og spørge de andre unge på Cyberhus, hvad de har af gode råd til andre.
Jeg håber du får gang i en god debat :-)
Mvh Jonas