Pige over nettet

brevkassespørgsmål

Pige over nettet

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Kære Cyberhus

Jeg har mødt en pige over nettet, og er efterhånden blevet meget glad for hende, og hun for mig (altså det siger hun). Hun er 15 år, og bor i en by 10 km. fra min. Jeg var forholdsvis hurtig til at få hendes Skype, og senere telefonnummer. Da hun er lidt nervøs har jeg ikke snakket med hende, og har heller ikke set mere end 2 billeder af hende, dog virker det til hun er 15... Da dette er min anden "net-kæreste" hvoraf den anden var en sød svensk pige som jeg stadig skriver med og er gode venner med. Den gamle var hurtig til at finde en anden kæreste, og skriver dagligt om hvor godt de har det sammen. Jeg mærker et sug hver gang, fordi jeg gerne ville være den kæreste der kunne være ved siden af hende, trøste hende når hun var trist, grine med hende når hun var glad og alt det der.. Det føler jeg jeg kan være med den nye "kæreste". Jeg kan dog ikke være sammen med hende.. Dette er fordi hendes forældre har en stram politik omkring generelt møde med folk på nettet.. Jeg er dog rimelig sikker på at jeg godt måtte møde hende, da min mor og far og storebror alle tre har fundet deres seneste kæreste over nettet...

For at hakke det ind til benet, hvad der er mit generelle problem.. Min mor ved det nærmest, da jeg er meget hemmeligholdt over min mobil.. Jeg føler jeg lige så godt kan fortælle dem det, men problemet ligger i, hvad vil de tænke om mig hvis de vidste jeg havde et online "forhold" til en 15 årig? Og er det generelt under lavalderen, så det måske ovenikøbet er ulovligt? Derudover ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, fordi hendes forældre nok aldrig ville tillade det alligevel...

Jeg ved hun har haft problemer med sine forældre omkring daglige skænderier, derudover har hun ikke rigtig nogen venner, plus hun har haft selvmordstanker..

Jeg fortalte ikke om den anden online kæreste fordi hun boede i sverige, så det ville nok aldrig blive til noget alligevel, og det gjorde det heller ikke. Derudover er grunden til at jeg sætter Kæreste og Forhold i " " fordi, hun ikke vil have det da vi ikke kan være sammen mener hun jeg skulle finde en anden, "en der kunne være ved siden af dig lige nu.". Da jeg er den meget generte type har jeg aldrig haft en rigtig kæreste udenfor computeren, og får det nok heller ikke foreløbig..

Jeg bor dog på et skolehjem 150 km. væk fra byen til hverdag, og er kun hjemme i weekenden, så på den måde er det lidt et langdistance forhold (hvis vi endelig skulle mødes)

Vi har snakket om at mødes et par gange, men det slår altid fejl fordi hun ikk tør, hvilket jeg også forstår da hun har forklaret, at hvis hun bryder reglen kunne det stå til at hun blev smidt for hus og hjem, hvilket jeg ikke vil have hængende på mig..

Jeg er mega forvirret, fordi... Skulle jeg fortælle det eller ej? Skal jeg fortsætte med at være hendes "kæreste" eller ej? Skulle jeg prøve at finde en anden?

PS. Jeg ved det er virkelig langt, men jeg føler at jeg skal have et par detaljer med før det giver ordentlig mening...

PPS. Jeg føler mig virkelig heldig på det her grundlag..

Svar:

Hej med dig

Jeg har valgt at sende dit spørgsmål over til brevkassen "Når det gør ondt inderst inde", fordi jeg mener du får det bedste svar der. Denne her brevkasse, handler mest om indstillinger, sikkerhed og spørgsmål omkring ting og sager man kan lave på nettet.

Kig efter svaret i den anden brevkassen og det vil vre der inden for maks 10 dage.

Venlig hilsen

Erroll - Cyberhus

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål