Moviestarplanet
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Heej jeg spiller moveistarplanet og det gør pigerne i min klasse også. Jeg har haft en skænderi med en af pigerne og hun truer mig med at rappottere dårlig opførsel. Hun har gjordt det ved en af de andre og hinde det gik ud over blev rigtig ked af det for hun kunne ikke komme ind før 44 dage, 4 timer og 45 minutter. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej
Det lyder som en rigtig irriterende situation, og jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det. Det er aldrig rart at blive truet af andre, og på det du skriver virker det som om, hende pigen fra din klasse opfører sig ret tarveligt.
Jeg mener, at du først og fremmest bør tale med hende, du har haft et skænderi med. Sig til hende, at en ubegrundet blokering af dig i MovieStarPlanet i sig selv er dårlig opførsel - hun gør altså selv det, hun beskylder dig for. Spørg hende, om I ikke kan tale om det, I kom op at skændes om ansigt til ansigt i stedet for at blande noget andet (MovieStarPlanet) ind i det.
Hvis det overhovedet ikke hjælper at snakke med hende, kan du måske spørge jeres lærer, om I ikke kan tale lidt om MovieStarPlanet i klassen. Det dur ikke, at der findes et sted på nettet, hvor I kan gå og straffe hinanden på den måde. Til sidst vil jeg sige, at en moderator som regel vil have en god grund til at blokere en bruger, så vær for god ordens skyld opmærksom på, om du har overholdt reglerne for god opførsel derinde.
Held og lykke med det.
Mvh Randi (frivillig i Cyberhus)