Mit internet er dårligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
I noget tid har min mobil opført sig mærkeligt når det kommer til internettet. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår, eller hvordan det startede. Men altså oppe i hjørnet står der altid "Ingen tjeneste" selv når jeg HAR internet. Det virker sådan set fint, bortset fra at jeg er nød til måske hver 15-20 minut, at genopfriske mit internet. Det er rigtig irriterende. Også når vi fx. er ude at køre. Jeg er den type der altid hører musik i bilen. Heldigvis bruger jeg en app som gør at man kan høre musik selvom man ikke har internet, så længe man hører sin playliste. Men altså jeg kan ikke søge på nye sange, når nu jeg ikke har internet. Det er også ret træls.. Og når jeg fx. er i byen med mine veninder, har jeg heller aldrig noget internet, så jeg kan aldrig lægge en snap ud, eller et billede med dem op på instagram.. Først når jeg kommer hjem. Vi har været til 3 butikken og spørge om de kan lave den. Det kan de godt, men det kræver at alt slettes på min mobil. Så vi skal lave en backup. Det er jeg også lidt usikker på hvordan man gør. Og hvis jeg skal være ærlig, stoler jeg ikke helt på dem. Havde nemlig også det præcis samme problem med min gamle mobil. Da vi sendte den ind til dem, virkede den kun i nogle måneder. Jeg ved virkelig ikke hvad det skyldes. Vi har også prøvet at putte nyt sim-kort i, det hjalp heller ikke. Har i nogle ideer om hvad det skyldes? Eller hvad man måske kan gøre for at få den til at virke igen?

Svar:
Hej med dig
Øv, hvor irrtiterende at din telefon ikke fungerer som den skal. Jeg er ike ekspert i telefoner, men det lyder helt sikkert som om det er en lokal fejl i din mobil som giver dig problemer. Jeg kan godt forstå hvis du ikke er så optimistisk i forhold til at aflevere den i butikken hvis du tidligere har oplevet at den fejl de repererede hurtigt kom igen. Jeg tænker alligevel at det er den bedste løsning for dig. Hvis du selv begynder at "pille" ved mobilen kan det gå ud over den garanti der følger med mobilen så jeg vil klart anbefale dig at gå til butikken.
Den gamle telefon hvor du oplevede det samme problem...er det mon den samme model som du har nu? Nogle mobiler har særlige udfordringer som går igen på mange af den samme model, og det er måske det du oplever?
Men lige meget hvad det er tænker jeg at det bedste du kan gøre er at smutte forbi butikken og lade dem fikse problemet.
Mange hilsner
Niels-Christian