Jeg gav min mail
brevkassespørgsmål af
Anonym
Jeg gav min mail til en jeg havde snakket lidt med. Men da han addede mig på msn og jeg trykkede ja, spurgte han mig om jeg kunne lide sex og alt muligt. Hvad skal jeg gøre? Jeg har lidt paranoia og det gør det ikke ligefrem bedre..

Svar:
!--
@page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm }
P { margin-bottom: 0.21cm }
-->
Hej anonyme
Jeg kan godt forstå, at du syntes det er ubehageligt at blive spurgt om sex og alt muligt andet af en person som du ikke kender godt.
Det ikke i orden at han bliver ved med at spørge dig om det, hvis du har skrevet at du ikke vil have det. Hvis han bliver ved med at skrive til dig er det chikane og det er ulovligt.
Hvis du ikke allerede har skevet til ham, så kan du skrive en mail til ham, hvor du forklarer ham, at du ikke vil have at han skriver til dig igen. Bagefter kan du blokere ham på din Messenger. Det betyder at han ikke længere kan chatte med dig fra den adresse, som du har tilføjet.
Desværre kan han stadig skrive mails til dig. Måske vil det være mindre interessant efter du har skrevet at ham, at han skal holde sig væk?
Hvis han bliver ved med at skrive til dig over mail, så er der desværre ikke andre udveje end at slette din mailadresse og oprette en ny.
Et godt og sikkert råd til dig er, at du ikke tilføjer nogen til din MSN, som du ikke kender i levende live. Det kan være svært at overholde, fordi man møder så mange nye mennesker på nettet. Derfor kan du overveje at oprette en særlig anonym hotmail, som du bruger, når du ikke kender personen i virkeligheden. På den måde får du en mulighed for at se ham an, inden du adder ham til din mere personlige mail.
Endelig er det vigtigt, at du taler med dine forældre, en god ven eller en lærer om det som er sket på MSN så du ikke går alene med dine tanker. De vil også kunne hjælpe dig hvis han bliver ved med at opsøge dig.
Med venlig hilsen
Jonas R.
Cyberhus